Składki ZUS - Aktualne i historyczne

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Co myślą o nas pracownicy ZUS?

 

25/06/2012

zus

"Chcą, żeby poświęcać im więcej czasu. Wszyscy chcą szybko, szybko. Nerwowi są. Wymagają." To my, nachalni petenci, w oczach pracowników ZUS.

 


Jeden z dziennikarzy ogólnopolskiego dziennika postanowił przeprowadzić ankietę wśród pracowników ZUS, aby przekonać się, jakie zdanie mają oni na temat petentów, z którymi na co dzień się stykają. Aby wymusić szczere odpowiedzi, dziennikarz przedstawił się jako... pracownik wydziału kontroli ZUS.

– Największym problemem jest czas, bo klienci są różni. Niektórzy chcą żeby poświęcono mu więcej czasu niż by potrzebował – wyznał z oburzeniem kierownik jednego z oddziałów, dodając, że petenci w kolejkach też są problemem, bo czekać nie chcą. Okazuje się więc, że pracownicy ZUS, raczej nieprzyzwyczajeni do szybkiej pracy, mają za złe, że innym na tym czasie może zależeć.

W innym oddziale pracownik ZUS skarżył się, iż najgorsze są osoby prowadzące działalność gospodarczą. – To one są z natury takie nerwowe i wrogo nastawione do ZUS. Dochodzi do niemiłych sytuacji. Przychodzi taka osoba i jest z góry nastawiona źle. Wyzwiska co prawda nie padały, ale potrafił nam taki jeden uprzykrzyć tak życie... ale na szczęście ten pan zlikwidował działalność, więc będziemy mieć spokój...

Jak widać, systemy się zmieniają a badylarze jak byli, tak pozostają największym problemem nadwiślańskiego urzędnika. Na całe szczęście, firm w Polsce jest z miesiąca na miesiąc coraz mniej...

Z kolei kierownik jednego z oddziałów żalił się, iż różni ludzie są i nieraz pod wpływem alkoholu przychodzą i nieraz agresywni są, nerwowi płatnicy, emeryci, renciści, wszyscy się spieszą, wszyscy chcą szybko szybko. No właśnie, jak można żądać szybkości w wykonaniu powierzonych zadań? I to jeszcze tacy pijacy. Może zilustrujmy:

Pozostaje pytanie czy ZUS skorzysta z wyników darmowej ankiety w celu zmiany podejścia do klienta i sposobu pracy swoich urzędników. Póki co, ZUS zlecił badanie jakości obsługi klienta zewnętrznej firmie. Badania mają kosztować "zaledwie" 600 tys. zł. Jesteśmy przekonani, że wyniki wyjdą prawidłowe, tzn. takie, jakich spodziewa się zleceniodawca. W końcu, nie bez powodu ZUS jest najczęściej nagradzaną instytucją w Polsce...

 
Zobacz również:  Rejestracja firmy za granicą
Jaką emeryturę otrzyma przedsiębiorca?

ZUS uruchomił nowy serwis internetowy za 18 mln zł

Na co ZUS trwoni nasze pieniądze?
Powered by Web Agency
 

Chcesz otrzymywać bieżące informacje na ten temat?

Zamów nasz biuletyn:


Chcesz być na bieżąco

 w tym temacie?

Zamów nasz biuletyn:





Sonda

Czy płacił(a)byś ponad 1000 zł do ZUS, gdyby składki te były dobrowolne?