Składki ZUS - Aktualne i historyczne

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

ZUS będzie reklamował się w TV

 

26/11/2013

zus

Jest monopolistą. Jest przymusowy. Pomimo to, zamierza wydać miliony na reklamę. Witamy w ZUS-ie!

 



Wolny rynek - dwa słowa. Pierwsze oznacza dobrowolność. Mogę się na coś zdecydować lub z tego zrezygnować. Drugie oznacza konkurencję. Mogę wybierać wśród wielu dostawców tej samej usługi. Wielu usługodawców walczących o klienta zachęca więc do swojej oferty, zachwalając ją w formie reklamy. Na tę reklamę potrafią wydać grube pieniądze. Po co? Po to, by zarobić więcej niż wydali na tę właśnie reklamę.

ZUS. Jedno słowo. Brak dobrowolności. Pełen przymus. Rodzisz się między Bugiem a Odrą i już wiesz, że prędzej czy później staniesz się niewolnikiem tej instytucji. ZUS nie ma konkurencji. ZUS posiada państwowy monopol na obowiązkowe ubezpieczenie każdego Polaka. W tej sytuacji reklama wydaje się być czymś całkowicie nonsensownym. Choćbyśmy wydali miliardy na najcudowniejsze reklamy w najlepszym czasie antenowym, nie przyczynią się one do zwiększenia przychodów ZUS choćby o jedną złotówkę.

Jednak ZUS postanowił się reklamować. Zaczęło się latem tego roku, gdy ZUS przeznaczył 200 tys. zł na promocję swoich "usług" w ramach radiowej audycji "Lato z Radiem". Jak tłumaczył później rzecznik ZUS:

"Uznaliśmy, że to dobre miejsce dla podpromowania naszej internetowej Platformy Usług Elektronicznych."

Najwyraźniej ZUS uznał również, że to dobry sposób na wydawanie naszych pieniędzy, gdyż wkrótce po tym, przeznaczył kolejne 87 tys. zł na reklamę w serialu "Ojciec Mateusz". W tym przypadku reklama polegała na pozycjonowaniu marki ZUS. W jaki sposób? Bohaterowie serialu zachwycali się jakością usług świadczonych przez ZUS. Tym razem rzecznik ZUS zapewniał, iż serialowe wzmianki za 87 tys. zł + VAT są elementem "niskokosztowych działań propagujących”.

To jednak nie koniec. Już od stycznia ZUS rusza z nową kampanią reklamową. W jej ramach ma powstać pięć 30-sekundowych spotów reklamowych oraz ich 15-sekundowe skróty. Kampania będzie wspierana reklamami w prasie, radiu i internecie. Zgodnie z zapewnieniami rzecznika ZUS:

"W ramach kampanii promowana będzie Platforma Usług Elektronicznych ZUS jako narzędzie nowoczesne, przyjazne i bezpieczne".

Na reklamę i rozbudowę Platformy Usług Elektronicznych ZUS zamierza wydać w najbliższym czasie 15 mln zł.

Co ciekawe, przez polskie media przetacza się właśnie debata na temat wprowadzenia zakazu reklamy Otwartych Funduszy Emerytalnych. Konieczność takiego zakazu rząd argumentuje m.in. tym, iż OFE wydają na reklamę pieniądze pochodzące ze składek swoich klientów. Nikt nie wpadł jednak na to, aby podobnej reklamy zakazać ZUS-owi. W tym samym bowiem czasie, ten sam troskliwy rząd nie widzi nic zdrożnego w tym, iż podlegająca mu instytucja pod nazwą ZUS, wydaje składki swoich klientów na reklamowanie "usług", które są obowiązkowe, przymusowe i pozbawione jakiejkolwiek konkurencji.

Zobacz również:  Jak uniknąć składek ZUS?
  ZUS żąda 80 mln zl na zatrudnienie 1000 nowych urzędników
  ZUS wydaje 800 mln zł rocznie na obsługę systemu informatycznego
   
Powered by Web Agency
 

Chcesz otrzymywać bieżące informacje na ten temat?

Zamów nasz biuletyn:


Chcesz być na bieżąco

 w tym temacie?

Zamów nasz biuletyn:





Sonda

Czy płacił(a)byś ponad 1000 zł do ZUS, gdyby składki te były dobrowolne?