29/08/2019
Zaświadczenia z ZUS będą generowane automatycznie w formie elektronicznej, a ich uzyskanie nie będzie wymagać składania żadnych wniosków. Każdy przedsiębiorca wygeneruje sobie taki dokument samodzielnie.
Zgodnie z komunikatem opublikowanym na stronach ZUS, w tym tygodniu ruszyła usługa samodzielnego generowania zaświadczeń i innych dokumentów wymaganych od przedsiębioców przez urzędy i instytucje.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez ZUS, każdy płatnik składek po zalogowaniu do serwisu PUE, ma już możliwość samodzielnego tworzenia elektronicznych dokumentów zawierających wybrane dane.
W ten sposób można automatycznie utworzyć dokument z informacją o saldzie na koncie ZUS, czy też potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek. Wygenerowanie takiego dokumentu odbywa się automatycznie i nie wymaga, tak jak dotychczas, składania żadnych wniosków.
Wygenerowany elektronicznie dokument można zapisać w formacie PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Co istotne, każdy taki dokument opatrzony jest elektroniczną pieczęcią ZUS i będzie musiał być akceptowany przez inne urzędy i instytucje.
Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży takie samodzielnie przygotowane zaświadczenie, będzie mógł potwierdzić jego autentyczność w udostępnionej przez ZUS specjalnej wyszukiwarce.
|
Zobacz również: | Jak uniknąć składek ZUS |
Składki ZUS od przychodu | |
ZUS odpuszcza małym firmom | |